Selecteer een pagina

In juli 2021 besloot ik aan een nieuw avontuur te beginnen.

Over mij


Ik ben
Melissa Köhler-van der Hulst, jouw virtual legal assistant of freelance office manager in omgeving Amsterdam.

Wat ik het allerliefste doe, is creatief bezig zijn met taal en opmaak, mee- en vooruit denken over processen en efficiency, structuur aanbrengen, technische problemen oplossen, ontzorgen en zaken op- en uitzoeken.

Het geeft mij energie wanneer ik jou kan helpen door te doen waar ik goed in ben, iets al geregeld heb voordat jij er zelf aan denkt en samen met jou mooie producten van hoogwaardige kwaliteit kan leveren.

Ik heb een Schoevers-opleiding gevolgd en ben vervolgens op mijn 19e fulltime in loondienst aan het werk gegaan.

Na 15 jaar in loondienst, als secretaresse / office manager / personal assistant / legal assistant bij zowel nationale als internationale, grote en kleine accountants-, belastingadvies- en advocatenkantoren, was het voor mij tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen en mezelf verder te ontwikkelen.

Per 1 oktober 2021 heb ik daarom mijn baan in loondienst opgezegd om fulltime verder te gaan als ZZP’er, als virtual legal assistant, met Melis Support.

Ik ondersteun drukbezette, succesvolle (strafrecht)advocaten en -kantoren op afstand als virtual legal assistant of (met hond Mila) op locatie in omgeving Amsterdam als freelance office manager, zodat zij zich op hun core business kunnen focussen

Over mij


Ik ben
Melissa Köhler-van der Hulst, jouw virtual legal assistant of freelance office manager in omgeving Amsterdam.

Wat ik het allerliefste doe, is creatief bezig zijn met taal en opmaak, mee- en vooruit denken over processen en efficiency, structuur aanbrengen, technische problemen oplossen, ontzorgen en zaken op- en uitzoeken.

Het geeft mij energie wanneer ik jou kan helpen door te doen waar ik goed in ben, iets al geregeld heb voordat jij er zelf aan denkt en samen met jou mooie producten van hoogwaardige kwaliteit kan leveren.

Ik heb een Schoevers-opleiding gevolgd en ben vervolgens op mijn 19e fulltime in loondienst aan het werk gegaan.

Na 15 jaar in loondienst, als secretaresse / office manager / personal assistant / legal assistant bij zowel nationale als internationale, grote en kleine accountants-, belastingadvies- en advocatenkantoren, was het voor mij tijd om aan een nieuw avontuur te beginnen en mezelf verder te ontwikkelen.

Per 1 oktober 2021 heb ik daarom mijn baan in loondienst opgezegd om fulltime verder te gaan als ZZP’er, als virtual legal assistant, met Melis Support.

Ik ondersteun drukbezette, succesvolle (strafrecht)advocaten en -kantoren op afstand als virtual legal assistant of (met hond Mila) op locatie in omgeving Amsterdam als freelance office manager, zodat zij zich op hun core business kunnen focussen

Legal assistant van uitzonderlijk kaliber. Proactief en accuraat.”

Op mijn 14e wist ik dat ik een Schoevers-opleiding wilde volgen en secretaresse wilde worden.

Mijn verhaal

Mijn jeugd

In de zomer van 1987 ben ik geboren in een oude (kaas)boerderij in een klein dorpje genaamd Oud Ade, dat vlakbij Leiden ligt.

Ik ben opgegroeid in een ondernemersgezin, op Jachthaven / Camping Spijkerboor, een familiebedrijf dat nog vóór de Tweede Wereldoorlog is ontstaan en drie generaties in mijn familie is geweest. Mijn opa heeft het bedrijf destijds van zijn moeder overgenomen en mijn vader en oom hebben het in 1984 op hun beurt van mijn opa overgenomen. Samen met mijn moeder en tante hebben mijn vader en oom ervoor gezorgd dat het altijd een succesvol bedrijf is geweest, totdat ze het per 1 januari 2022 verkochten.

Als kind wist ik altijd al vrij snel wat ik wilde. Zo wist ik op mijn 10e al naar welke middelbare school ik wilde gaan. En wist ik op mijn 14e dat ik een Schoevers-opleiding wilde volgen en secretaresse wilde worden. En dat terwijl ik me er destijds eigenlijk niet van bewust was dat mijn oma, tante en moeder dat ook waren (geweest).

Mijn loopbaan in loondienst

Toen ik in 2006 mijn Schoevers-opleiding had afgerond en als secretaresse aan het werk ging, waren er dus inmiddels drie generaties van secretaresses aan die kant van de familie.

Je kunt dus wel zeggen dat zowel het ondernemerschap als het secretariële vak in mijn bloed zit.

De eerste 3 jaar van mijn carrière heb ik bij een groot internationaal en een klein nationaal accountants- en belastingadvieskantoor gewerkt. Hoewel ik het hier naar mijn zin had, had ik toch het gevoel dat dit niet mijn branche was.

Vervolgens ontdekte ik in november 2009 de advocatuur, die heel goed bij mij bleek te passen, gezien mijn affiniteit met taal en mijn grote rechtvaardigheidsgevoel. Ik begon te werken binnen de niche van het financieel-economisch strafrecht en de interne onderzoeken, die mij nog steeds erg interesseert. Het gaat hierbij vaak om grote zaken die in het nieuws voorbij komen en waarbij het belang van goede verdediging extra groot is en mijn bijdrage nog meer toegevoegde waarde heeft.

Bij het eerste advocatenkantoor waar ik begon te werken, leerde ik een succesvolle strafrechtadvocaat kennen waar ik direct een goede klik mee had. Hij heeft mij alle ins en outs van het strafrecht en de advocatuur bijgebracht. Van de 12 jaar waarin ik in de advocatuur heb gewerkt, heb ik (door een tussenpauze van 2 jaar) 10 jaar met veel plezier nauw met hem samengewerkt, bij drie verschillende advocatenkantoren – één groot internationaal kantoor en twee kleinere nichekantoren.

Het derde en laatste advocatenkantoor waarbij ik in loondienst met hem samenwerkte, heb ik in 2019/2020 samen met hem en een aantal anderen opgericht. Daarbij kreeg ik de mogelijkheid alle processen naar eigen inzicht in te richten en overal mijn ‘Melis-sausje‘ overheen te gieten.

Toch voelde het nooit als mijn bedrijf. Ook al heb ik, zoals bij ieder bedrijf waar ik voor gewerkt heb, er altijd gewerkt alsof het mijn eigen bedrijf was.

Ik denk dat dat iets is wat ik van huis uit mee heb gekregen: altijd hard werken, je voor de volle 100% inzetten, blijven kijken hoe je dingen nog beter kunt maken, betrokken zijn en je verantwoordelijkheid nemen.

Een nieuw avontuur

Na 15 jaar in loondienst besloot ik dat het voor mij tijd was om aan een nieuw avontuur te beginnen en mezelf verder te ontwikkelen.

In juli 2021 heb ik mijn baan in loondienst opgezegd en per 1 oktober 2021 ben ik fulltime verder gegaan als ZZP’er, als virtual assistant, met Melis Support.

Het VA-vak

Als virtual assistant kan ik het ondernemen en het ondersteunen combineren, heb ik de vrijheid om zelf mijn werkschema te bepalen en kan ik meerdere advocaten en ondernemers tegelijk helpen met het optimaliseren en laten groeien van hun praktijk en/of onderneming. Dit maakt het een heel afwisselend beroep met veel vrijheid.

Er is niets mooiers dan iedere dag kunnen doen waar je goed in bent en waar je hart ligt en er daardoor voor kunnen zorgen dat anderen dat ook kunnen doen.

“Heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een topsecretaresse die door haar peers als vraagbaak en expert wordt gezien en door de advocaten met wie zij werkt als betrouwbare en toegewijde teamplayer, die werk van hoogwaardige kwaliteit levert.

Als virtual assistant kan ik het ondernemen en het ondersteunen combineren.

Enkele feitjes over mij

=

Sinds 2008 ben ik samen met Bastiaan, met wie ik in 2016 getrouwd ben. Na 9 jaar samenwonen in Alphen aan den Rijn zijn we 2018 in het mooie Aalsmeer gaan wonen.

=

Waar andere mensen vaak een kinderwens hebben, hadden wij al jaren een grote hondenwens. In december 2020 kwam die wens in vervulling, toen wij onze goldendoodle, Mila, mochten ophalen.

=

Ik drink niet graag alcohol, maar ben wel dol op eten. Vooral sushi vind ik altijd erg lekker.

=

Het komt regelmatig voor dat mensen mij jonger schatten dan ik ben. Zo moest ik me op mijn 29e nog legitimeren bij de slijterij toen ik een fles advocaat kwam kopen voor mijn oma.

=

In mijn vrije tijd ga ik graag wandelen met de hond, uit eten met vrienden of familie of naar de bioscoop of een concert. Daarnaast kijk ik graag films, series en televisieprogramma's.

=

Mensen die mij goed kennen, zeggen over mij dat ik een doorzetter ben en dat ik nauwkeurig, behulpzaam, betrouwbaar, verantwoordelijk, zelfstandig en collegiaal ben.

=

Ik ga graag een persoonlijke connectie met jou aan. Hoe beter ik jou ken, hoe beter ik weet hoe ik jou kan helpen en van toegevoegde waarde kan zijn. Daarbij is openheid en eerlijkheid heel belangrijk voor mij.

Benieuwd hoe ik je verder kan helpen?

Laten we kennismaken

Samen kijken we waar jouw behoefte ligt en op welke wijze ik jou kan ondersteunen.

Dit doen we tijdens een gratis kennismakingsgesprek, virtueel of in persoon.  

Vul het contactformulier hiernaast in, dan neem ik binnen 24 uur contact met je op.

Of bel, e-mail of WhatsApp mij.

Melis Support
Melissa Köhler-van der Hulst

E-mail: melissa@melissupport.nl
Telefoon: 0297 373 021 (ook WhatsApp) 

Neem contact op:

14 + 4 =